Vă aducem la cunoștință că pentru o navigare cat mai ușoară acest site utilizează fișiere de tip cookie. De asemenea, am actualizat politica site-ului pentru a ne conforma cu Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").
Înainte de a continua navigarea, vă rugăm să citiți și să înțelegeți conținutul Politicii de Utilizare a Cookies și Politicii de Prelucrare a Datelor.
Prin continuarea navigării pe site confirmați acceptarea politicii de utilizare a cookies si a politicii de prelucrare a datelor.
Departamentul "Serviciul situatii de urgenta" işi desfasoara activitatea in sediul Primariei comunei Găgeşti. Acesta este subordonat directorului Directiei de Administrare şi Primarului comunei Găgeşti. Misiunea şi scopul compartimentului de munca: 1. Serviciul situatii de urgenta are ca misiune de baza: 1. Preintampinarea, reducerea şi eliminarea riscurilor de producere a situatiilor de urgenta şi a consecintelor acestora; 2. Scopul activitatii il reprezinta protectia populatiei, mediului şi a bunurilor şi valorilor; 3. Misiunea şi scopul se indeplinesc prin activitatea de prevenire; 4. Formele activitatii de prevenire sunt: controlul, verificarea şi informarea preventiva a populatiei. Atributiile compartimentului de munca: 1. Asigurarea respectarii prevederilor actelor normative şi ale celorlalte reglementari privind apararea impotriva incendiilor şi prevenirea situatiilor de urgenta; 2. Identificarea, evaluarea şi analizarea pericolelor potentiale, prin aprecierea posibilitatilor de aparitie a lor şi a consecintelor acestora asupra vietii oamenilor, mediului şi bunurilor materiale; 3. Informarea oportuna a factorilor de decizie privind identificarea potentialilor factori de risc ce pot genera situatii de urgenta; 4. Constientizarea riscurilor prin schimbul reciproc de informatii dintre personalul care executa controlul de prevenire, factorii de decizie, personalul angajat şi alte persoane interesate sau implicate; 5. Informarea populatiei şi a salariatiilor privind pericolele potentiale, precum şi modul de comportare in situatii de urgenta; 6. Identificarea şi gestionarea tipurilor de riscuri generatoare de situatii de urgenta pe teritoriul administrativ al comunei Găgeşti; 7. Culegerea, prelucrarea, stocarea, studierea şi analizarea datelor şi informatiilor referitoare la situatiile de urgenta; 8. Informarea şi pregatirea prevenitiva a populatiei cu privire la pericolele la care este expusa, masurile de autoprotectie ce trebuie indeplinite, mijloacele (resursele) de protectie puse la dispozitie, obligatiile ce ii revin şi modul de actiune pe timpul situatiei de urgenta; 9. Instiintarea autoritatilor publice şi locale privind potentiala aparitie a unor situatii de urgenta, precum şi monitorizarea şi participarea la gestionarea acestora; 10. Identificarea masurilor pentru protectia populatiei, a bunurilor materiale, a valorilor culturale şi artistice, precum şi a mediului impotriva efectelor situatiilor de urgenta; 11. Participarea la limitarea şi inlaturarea efectelor situatiilor de urgenta. Responsabilitati: 1. S.S.U. asigura punerea in practica a dispozitiilor primarului privind actiunile specifice prevenirii situatiilor de urgenta, avand la baza investirea personalului in calitate de inspectori de specialitate, cu exercitiul autoritatii publice; 2. La nivelul S.S.U. se intocmeste Planul de analiza şi acoperire a riscurilor de pe teritoriul Comunei Găgeşti supus spre aprobare consiliului local. Se actualizeaza anual; 3. Din analiza factorilor de risc identificati, conform concluziilor ce rezulta, se intocmesc Graficul de control şi Graficul de informare publica avand la baza Programul de masuri in vederea acordarii asistentei pentru prevenirea situatiilor de urgenta la gospodariile populatiei, asociatii de proprietari evidentei operatorilor economici din subordinea consiliului local şi institutiile publice din sectorul de competenta; 4. Programul de masuri este intocmit de catre seful S.S.U. sub forma grafica, desfasurat pe un an calendaristic, aprobat de primar. Pe baza lui se desfasoara activitatile de control, verificare şi informare preventiva a populatiei; 5. in urma acestor activitati, analizandu-se concluziile, se propun primarului masurile legale ce se impun pentru prevenirea aparitiei unor noi factori de risc sau situatii de urgenta; 6. Pe timpul monitorizarii şi gestionarii situatiilor de urgenta, personalul S.S.U. face parte din Comitetul Local pentru situatii de Urgenta (seful serviciului) şi din Centrul Operativ cu activitate temporara la nivelul comunei Găgeşti (inspectorii şi personalul contractual), desfasurand activitati specifice de sprijin, informare şi coordonare; 7. S.S.U. asigura indeplinirea ordinelor şi dispozitiilor pe linie de specialitate transmise de Comitetul Judetean pentru situatii de Urgenta pe baza rezolutiilor presedintelui Comitetului Local, respectiv primarul comunei Găgeşti.